17 ביוני 2012

כל היום רעבה? כך תתכנני את הארוחות מראש


 

זה לא הזמן לעשות דיאטה, אבל אפשר לעבור את התקופה שאחרי הלידה גם בלי להשמין: נשנשי בין הארוחות, בשלי פעם בשבוע, קחי איתך צידה לדרך ואכלי כשאת רעבה (אפילו אם זה באמצע הלילה). טיפים שיעשו לך סדר בבלאגן


 
 עינת מזור בקר
צילום: iStockphoto
 
לאחר הלידה, גופך זקוק להתאוששות עד שיחזור למצבו טרום ההריון. בלידה עצמה אנו מאבדות דם ולכן גם ברזל, ובנוסף – עכשיו את מטפלת רוב שעות היום ביצור קטנטן, מניקה, מוציאה הרבה אנרגיה פיזית ונפשית, ורעבה כמעט תמיד. לאור החשיבות רבה שיש לתזונה שלך בתקופה שלאחר הלידה, אנחנו כאן כדי לעשות לך קצת סדר בתכנון הארוחות שלך.

·       אכלי כשאת רעבה לאורך כל השעות בהן את ערה, גם אם זה באמצע הלילה. אל דאגה, את לא תשמיני מזה, זו פשוט חלוקה אחרת של קלוריות לאורך היממה.

·       בזמן שהתינוק ישן (ובתקופה שאחרי הלידה מדובר ברוב שעות היום), אפשרי לעצמך לשבת לפחות 10 דקות בכל ארוחה ולאכול בנחת.

·       נסי לסגל לעצמך סדר יום בו תאכלי שלוש ארוחות מרכזיות וגדולות: בוקר, צהריים וערב. זה בסדר אם שעות הארוחות ישתנו מדי יום, וסביר שיום אחד תאכלי ארוחת בוקר כבר ב-7:00 וביום אחר תאכלי ארוחת בוקר בשעה 10:00, כי המשכת לישון יחד עם התינוק.
·       אם את רעבה בין הארוחות המרכזיות, אכלי ארוחות ביניים קטנות יותר כמו פירות, חופן קטן של שקדים, יוגורט או חטיף אנרגיה. ארוחות קטנות יסייעו לך לא לפתח תחושת רעב מוגברת שעלולה לעלות לך באכילה לא מבוקרת בהמשך.

·       אם יש אנשים קרובים שיכולים לסייע לך בבישול ובהכנת הארוחות, או שיכולים לעזור לך בשמירה על התינוק בזמן שאת תבשלי – נצלי את זה. מומלץ לפנות שעה אחת בלבד בשבוע לצורך בישול קל. כך, למשל, ניתן להכין סיר גדול עם ירקות מבושלים שיספיק לכל השבוע (לא חייבים לקלף ולחתוך, יש שקיות קפואות עם מגוון ירקות שרק צריך לזרוק לסיר), או סיר של דגנים וקטניות שיספיק למספר ימים (אורז מלא עם עדשים, בורגול, קוסקוס מלא ועוד).
·       מלאי את המקרר וארונות המטבח במאכלים בריאים ודיאטטיים כדי שיהיו שם בעת הצורך: פירות, ירקות שניתן לחתוך לרצועות, גלידות דלות שומן, קרקרים מחיטה או שיפון מלא, שקדים ואגוזים.

·       במצבים בהם את יוצאת מהבית למספר שעות, התארגני ותכנני מראש את אכילתך בחוץ: קחי איתך מהבית מספר מאכלים שיהיו לך בתיק על מנת שלא תתפתי לקנות בחוץ מאפים או חטיפים עתירי קלוריות. מומלץ שתיקחי איתך קרקרים, שקית עם אגוזים קלופים, פירות יבשים, פרי טרי או חטיף אנרגיה, הנשמרים היטב בתיק ומרגיעים במהירות את הבטן המקרקרת.
   
 


עינת מזור בקר היא דיאטנית קלינית, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) ותואר שני בבריאות הציבור וניהול מערכות בריאות (MPHA), מייעצת לנשים בהריון ולאחר לידה.
 
 
 

תגיות: דיאטה אחרי לידה, להוריד את הבטן אחרי לידה, בטן שטוחה, בטן שטוחה אחרי לידה, כושר גופני אחרי לידה, להיכנס לכושר אחרי לידה, ספורט אחרי לידה, תזונה אחרי לידה, תזונה נכונה אחרי לידה, לאכול בריא, לאכול בריא אחרי לידה, לרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, איך לרזות אחרי לידה, עור עודף, מה עושים עם עור עודף, עור עודף אחרי לידה, עור עודף בבטן, אמא במידה 36


תגובה 1: