21 ביוני 2012

למה כדאי לך להיכנס לכושר אחרי לידה?

 

את עייפה, רעבה, ועדיין יש לך בטן של חודש רביעי. החודשים הראשונים לאחר לידה הם לא זמן לדיאטה, אבל זה בדיוק הזמן להיכנס לכושר. כך תרדי במשקל, תורידי את הבטן ותרגישי נפלא לאורך כל היום 
   

   




ענת ארבל
   
צילום: iStockphoto
בשבועיים הראשונים אחרי הלידה עוד היו שניים-שלושה קילוגרמים שנשרו ממך בקלות, אבל שום דבר לא השתנה מאז. את עדיין מסתובבת עם בטן של חודש רביעי, ואין לך כל כך מה לעשות בעניין, כי החודשים הראשונים לאחר לידה הם לא זמן לדיאטה, במיוחד אם את מניקה. את גמורה מעייפות, כל הזמן רעבה ואין לך זמן לכלום.

זה בדיוק הזמן להתחיל לשלב פעילות גופנית בסדר היום שלך, למרות כל הקשיים. זה יסייע לך בתהליך הירידה במשקל (בגלל שריפת הקלוריות), יגרום לך להרגיש נפלא לאורך כל היום (בגלל האנדורפינים) ויביא אותך במהירות לבטן שטוחה אחרי לידה (ואפילו אחרי שתיים או שלוש).
 
5 סיבות עיקריות לביצוע פעילות גופנית אחרי לידה:
1.    רק עבודה על שרירי הבטן תחזיר אותם לקדמותם ותביא אותך למצב של בטן שטוחה. זה לא יקרה כתוצאה מסתם דיאטה או ירידה טבעית במשקל.
2.    פעילות גופנית תורמת למאזן קלורי שלילי, וכך תסייע לירידה במשקל או לשמירה על המשקל הקיים.
3.    בעת ירידה במשקל את מאבדת לא רק שומן, אלא גם מסת שריר. חשוב לבצע אימוני כוח כדי לשמר את השרירים ולחזק אותם כדי שזה לא יקרה, וכך הירידה במשקל תתרחש כתוצאה מאיבוד רקמת שומן בלבד.
4.    שרירים צורכים יותר אנרגיה משומן. ככל שתגדילי את מסת השרירים בגוף, תגדל הוצאת הקלוריות שלך גם במצב של מנוחה.
5.    פעילות גופנית גורמת לשחרור אנדורפינים בגוף, שיגרמו לך לתחושה ממכרת של חיוניות ואנרגטיות לאורך כל היום, גם אם ישנת רק 4 שעות בלילה.
     

ענת ארבל היא דיאטנית קלינית, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה מהפקולטה לחקלאות וניסיון רב בייעוץ פרטני והנחיית קבוצות.
 
כתבי מייל לענת

     
 

תגיות: ענת ארבל, דיאטה אחרי לידה, להוריד את הבטן אחרי לידה, בטן שטוחה, בטן שטוחה אחרי לידה, כושר גופני אחרי לידה, להיכנס לכושר אחרי לידה, ספורט אחרי לידה, תזונה אחרי לידה, תזונה נכונה אחרי לידה, לאכול בריא, לאכול בריא אחרי לידה, לרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט

תגובה 1:

  1. האם את ממליצה על פעילות גופנית בעצימות נמוכה (פילאטיס נגיד) גם במהלך ההריון וגם בחודשים המתקדמים?
    רשלנות רפואית לידה

    השבמחק